a

MONOGRAFIJA O NEDI ARNERIĆ

08/08/2022 9:00 PM - 10:00 PM

Monografija o Nedi Arnerić ’’Čarobna melanholija’’ autorke Anite Panić biće promovisana u Atrijumu Kulturnog centra „Nikola Đurković“ u ponedjeljak, 8. avgusta sa početkom u 21 sat.

Učestvuju autorka i Marija Sarap,  rukovoditeljka programskog sektora u kotorskom Kulturnom centru.

Monografija ‘’Čarobna melanholija’’ je priča o velikoj zvijezdi tužnih očiju, čudu od djeteta, ženi velike energije i velike patnje. O ženi satkanoj od nježnosti, sofisticiranosti plemićkog porijekla i velike ljubavi prema ljudima. Njene uloge čine hronologiju jugoslovenskog filma, jer Neda Arnerić je posljednja glumačka heroina koja je uz Milenu Dravić, Dragana Nikolića, Batu Živojinovića i Ljubišu Samardžića, bila najveći simbol filmskog platna nekadašnje države.

Rekli su o Nedi Arnerić:

’’Da umem o njoj svjedočiti slikarski, slikom bi dominirale njene oči i tek mali osmejak u kutu njenih usana, zagonetan, osmjeh mali za koji nisi siguran da li će se razvući u široki ili je odraz tuge zbog jasnog sagledavanja sveta“. Ovako je o Nedi napisala pozorišna rediteljka Milica Kralj.

Reditelj Lordan Zafranović: ’’Neda je u sebi imala dvije-tri ličnosti koje su živjele paralelno i vrlo često se sukobljavale, kao uostalom šta imamo i svi mi. Međutim, jedan od njenih talenata bila je i beskrajna otvorenost koja je izlazila iz duhovnog predjela njenog talenta rođenog za film. Druga njena ličnost bila je aristokratska gradska suzdržanost proizašla iz njenog porijekla korčulanske patricijske familije Arneri. Treća osobnost nosila je neizmjernu tugu koja proizlazi iz osjećaja prolaznosti i starenja, koja je bila fatalna za završetak njenog života’’.

Reditelj Miloš Radivojević: „Neda Arnerić bila je zvijezda i na evropskom filmskom nebu, a velika zvijezda na jugoslovenskom i srpskom filmskom nebu. Moramo imati u vidu da je ona zasijala još u ranom detinjstvu i da je za glumice i glumce i sa najvećim darom i posvećenošću, teško isijavati više od pola vijeka. Kod Nede su ljubav i prijateljstva bili na višoj cijeni od njene filmske slave, i ona je tu cenu hrabro plaćala. Ta čarobna melanholija koju je kroz filmove nosila na svom prelijepom licu i tijelu, manje je bila rezultat ambicije i glumačke tehnike, a više stvarnih i dubokih emocija. Mali broj vrhunskih glumica i glumaca u vlastitim karijerama i životima isijava tako dugo, a još manji broj njih se gasi po želji vlastitog srca.“

Reditelj Rajko Grlić: „Nedino lice bilo je polje veselja. Na njemu su dominirala dva znatiželjna oka koja su pričala o čudnom spoju bezbrižne djevojačke nevinosti i ponekad bolnom iskustvu zrele žene. To što je bila u životu, to je ono što smo vidjeli i na platnu. A to je najviše što glumica ili glumac može postići; da bude ono što je. Ona je to bila.“